Rubrika se připravuje...

 

1) Potřebuji k řízení hausbótu nějaké oprávnění?
2) Kolik lidí může na hausbótu plout?
3) Z jakého místa se vyplouvá?
4) Jsou hausbóty schválené pro půjčování?
5) Kdo je majitelem hausbótů?
6) Je možné vézt na hausbótu jízdní kola?
7) Je možné se na hausbótu opalovat?
8) Kde budou zaparkována auta během našeho pobytu?
9) Je na hausbótu elektřina?
10) Jaké je vybavení kuchyňky?
11) Kde si můžeme doplnit vodu pro kuchyňku?
12) Jsou u vodní cesty sprchy, záchody a restaurace?
13) Jak je to s PHM?
14) Je na hausbótu kormidelna krytá nebo venkovní?
15) Jak probíhá objednání hausbótu?
16) Jsou některé služby na vodní cestě zpoplatněny?
17) Je nutné složit před vyplutím nějakou jistinu a jak je to s úklidem?
18) Je možné z hausbótu rybařit?
19) Je možné objednat hausbót jako dárek?
20) Stane-li se nějaká nehoda nebo vyskytne-li se porucha - pomůže nám někdo?
21) Co si s sebou vzít na pobyt?

 

1) Potřebuji k řízení hausbótu nějaké oprávnění?

Ne, k řízení našich plavidel nepotřebujete žádné oprávnění ani průkazy. Je však nutné aby vůdce plavidla měl u sebe občanský průkaz, dosáhl věku 18 let a byl zaškolen našimi pracovníky k užívání a vedení plavidla. (zaškolení probíhá v den nástupu. Ukážeme Vám vlastnosti plavidla, vyzkoušíte si jeho ovládání a poučíme Vás o pravidlech vedení plavidla).

2) Kolik lidí může na hausbótu plout?

Tuto informaci se dozvíte vždy u informací o daném plavidle. Loď Emma má obsaditelnost 6 osob. Ostatní kajutové lodě a hausbóty jsou obsaditelné až pěti osobami.

3) Z jakého místa se vyplouvá?

Nástup na palubu probíhá vždy v Přístavu Sudoměřice - Výklopník. Přístav neleží přímo ve vesnici. Zobrazit přístav na mapě.

4) Jsou hausbóty schválené pro půjčování?

Ano všechny naše hausbóty jsou schválené pro půjčovaní. Dokonce mají i domovský přístav ve kterém můžete bezplatně kotvit a užívat služeb v něm zdarma. (sprcha, wc, elektřina , dřevo na táborák apod...)

5) Kdo je majitelem hausbótů?

Majitel všech lodí a hausbótů je Zdeněk Fojtík. Zdeněk Fojtík je zároveň i jejich provozovatelem, máte tedy jistotu, že v případě jakýchkoliv komplikací nebo poruch jednáte přímo s majitelem a zároveň provozovatelem lodí v jedné osobě a vše je tak mnohem rychlejší, přístupnější a příjemnější. Věříme, že právě tato skutečnost dělá naší půjčovně dobré jméno a pomáhá nám poskytovat kvalitní služby.

6) Je možné vézt na hausbótu jízdní kola?

Ano možné to je. Doporučujeme se vždy poptat na možnosti konkrétního plavidla

7) Je možné se na hausbótu opalovat?

Ano na všech kajutových lodích se můžete opalovat na střeše. Pouze v případě hausbótu Caravela střecha není pochůzná.

8) Kde budou zaparkována auta během našeho pobytu?

Všichni naši zákazníci, kteří mají zapůjčené kajutové lodě nebo hausbóty, mají možnost zaparkovat své vozidla za plot vedle domu, ve kterém bydlí rodina provozovatele, a to odděleně od ostatních návštěvníků. Parkování je samozřejmě zdarma.

9) Je na hausbótu elektřina?

Ano všechny lodě jsou elektrifikovány. Na palubě je led osvětlení, 12 V zásuvka některé pak mají i autorádio, autolednici popřípadě další vybavení.

10) Jaké je vybavení kuchyňky?

Mezi vybavení kuchyňky patří plynový vařič (u většiny lodí je možné jej vyndat a vařit i vně lodě) hrnce, pánev talíře příbory a hrnky.

11) Kde si můžeme doplnit vodu pro kuchyňku?

Možnost doplnění zásob je takřka v každém přístavu.

12) Jsou u vodní cesty sprchy, záchody a restaurace?

Ano jsou. Pokud budete chtít rádi Vás o možnostech informujeme přímo na místě.

13) Jak je to s PHM?

Pohonné hmoty v případě kajutových lodí a hausótů uhradíte při předání lodě.

14) Je na hausbótu kormidelna krytá nebo venkovní?

Na všech kajutových lodích a hausbótech je plně krytá kormidelna pevnou střechou. Nemusíte tedy v případě deště skládat a sestavovat složité konstrukce.

15) Jak probíhá objednání hausbótu?

Doporučujeme objednávat hausbóty přes email. Vyberete si plavidlo a termín. To nám zašlete na email v případě, že loď i termín jsou volné, předběžně Vám plavidla rezervujeme. V opačném případě nabídneme alternativy. Po uhrazení zálohy na pobyt se stává vaše rezervace platnou a vy už můžete přemýšlet jaké krásné místa v okolí plavební cesty vlastně navštívíte.

16) Jsou některé služby na vodní cestě zpoplatněny?

Zpoplatněné služby můžete najít v některých přístavech. Kotvení, plavba mimo přístavy je zdarma stejně tak jako proplouvání plavebními komorami v komorovacích hodinách. Mezi nejčastější poplatky v přístavech patří pobytový poplatek, který zpravidla zahrnuje kotvení v přístavu a využívání sociálních zařízení a dalších služeb daného přístavu.

17) Je nutné složit před vyplutím nějakou jistinu a jak je to s úklidem?

Před vyplutím se skládá vratná kauce. Tato kauce je pro všechny naše kajutové lodě a hausbóty jednotná a činí 4500,-. Úklid plavidla je možný svépomocí nebo jej za Vás můžou udělat naši pracovníci za poplatek 500,-.

18) Je možné z hausbótu rybařit?

Rybařit je možné pouze ze břehu.

19) Je možné objednat hausbót jako dárek?

Ano možné to je a  poslední dobou se objednávky tohoto typu staly velmi oblíbenými.

20) Stane-li se nějaká nehoda nebo vyskytne-li se porucha - pomůže nám někdo?

Ano na rychlém jednání v těchto případech si zakládáme. Jak už bylo řečeno tak provozovatel lodí je zároveň i jejich majitelem což vám zajišťuje maximální rychlost při řešení problémů tohoto typu. V případě malých poruch je možné je řešit po telefonu (nonstop). Pokud nebude možné opravit loď po telefonu tak za Vámi přijedeme a vše opravíme. Máme náhradní motory i jejich díly skladem včetně lodních vrtulí. Nestane se Vám tedy, že by jste svou dovolenou promarnili kvůli nějaké poruše.